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In this article, we discuss the state of the art of models for customer engagement and the problems that are inherent to calibrating and implementing these models. The authors first provide an overview of the data available for customer analytics and discuss recent developments. Next, the authors discuss the models used for studying customer engagement, where they distinguish the following stages: customer acquisition, customer development, and customer retention. Finally, they discuss several organizational issues of analytics for customer engagement, which constitute barriers for introducing analytics for customer engagement.
Analytics for Customer Engagement / Bijmolt, T. H. A.; Leeflang, Pieters; Block, F.; Eisenbeiss, M.; Hardie, B. G. S.; Lemmens, A.; Saffert, P.. - In: JOURNAL OF SERVICE RESEARCH. - ISSN 1094-6705. - 13:3(2010), pp. 341-356.
Analytics for Customer Engagement
BIJMOLT T. H. A.;LEEFLANG, PIETERS;BLOCK F.;EISENBEISS M.;HARDIE B. G. S.;LEMMENS A.;SAFFERT P.
2010
Abstract
In this article, we discuss the state of the art of models for customer engagement and the problems that are inherent to calibrating and implementing these models. The authors first provide an overview of the data available for customer analytics and discuss recent developments. Next, the authors discuss the models used for studying customer engagement, where they distinguish the following stages: customer acquisition, customer development, and customer retention. Finally, they discuss several organizational issues of analytics for customer engagement, which constitute barriers for introducing analytics for customer engagement.
Analytics for Customer Engagement / Bijmolt, T. H. A.; Leeflang, Pieters; Block, F.; Eisenbeiss, M.; Hardie, B. G. S.; Lemmens, A.; Saffert, P.. - In: JOURNAL OF SERVICE RESEARCH. - ISSN 1094-6705. - 13:3(2010), pp. 341-356.
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.