The article analyses the evolution of privacy and privacy by design and then focuses on the notion of the average consumer and its evolution in the digital era. In particular, the definition of the average consumer, as an aware and wise subject, evolves in the face of the digital market, where the user becomes a wise, informed subject, able to make his critical intelligence dialogue with the artificial one. The idea of a digitally responsible and adequately informed consumer is essential in the advent of new services on the digital market, such as, for example, Whatsapp Pay.
Nel contributo si analizza brevemente l'evoluzione della privacy e della privacy by design per poi concentrarsi sulla nozione di consumatore medio e sulla sua evoluzione nell’era del digitale. In particolare, la definizione di consumatore medio, quale soggetto informato, attento e avveduto, si evolve di fronte al mercato digitale, dove l’utente diventa un soggetto responsabile, informato e in grado di far dialogare la propria intelligenza critica con quella artificiale. L’idea di un consumatore digitalmente responsabile e adeguatamente informato risulta essenziale nell’avvento di nuovi servizi posti sul mercato digitale, quale, ad esempio, Whatsapp Pay.
L’evoluzione del consumatore nell’era del digitale / Zilia Bonamini Pepoli, Vittoria Sveva. - In: FEDERALISMI.IT. - ISSN 1826-3534. - 10(2023), pp. 231-258.
L’evoluzione del consumatore nell’era del digitale
Vittoria Sveva Zilia Bonamini Pepoli
2023
Abstract
The article analyses the evolution of privacy and privacy by design and then focuses on the notion of the average consumer and its evolution in the digital era. In particular, the definition of the average consumer, as an aware and wise subject, evolves in the face of the digital market, where the user becomes a wise, informed subject, able to make his critical intelligence dialogue with the artificial one. The idea of a digitally responsible and adequately informed consumer is essential in the advent of new services on the digital market, such as, for example, Whatsapp Pay.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
L’evoluzione del consumatore nell’era del digitale.pdf
Open Access
Tipologia:
Versione dell'editore
Licenza:
Tutti i diritti riservati
Dimensione
775.57 kB
Formato
Adobe PDF
|
775.57 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.