Sfoglia per Autore MAIOLINI, RICCARDO
Decoupling the implementation processes of Corporate Environmental Management in the Danish Hospitality Industry. An Explorative Analysis
2011 Maiolini, Riccardo
Da dove nasce l’innovazione sociale? La comunità degli innovatori sociali nel network Ashoka: evidenze empiriche tra regioni e settori
2015 Maiolini, Riccardo; Mongelli, Luca; Rullani, Francesco; Valera, Alessandro
La Corporate Entrepreneurship
2015 Costabile, Michele; Maiolini, Riccardo; Prencipe, Andrea; Rullani, Francesco
Side Dish of Volunteering: Cafeteria Approach to Implement CSR Strategy
2016 Kella, Chintan; Maiolini, Riccardo; Sharma, Ekta; Giustiniano, Luca
I cluster dell’innovazione sociale in Italia
2016 Mongelli, Luca; Maiolini, Riccardo
The Impact of Entrepreneurial Narratives in Crowdfunding Campaigns
2018 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele
The Impact of Narrative Style and Entrepreneur’s Experience in Crowdfunding Campaigns
2018 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele
Il crowdfunding e le variabili predittive di successo: il caso Kickstarter
2018 Cappa, Francesco; Maiolini, Riccardo; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele; Rabbia, Lorenzo
L’innovazione dei modelli di business nella sharing economy: il caso italiano del car sharing
2018 Maiolini, Riccardo; Petti, Elio; Rullani, Francesco
L’influenza del linguaggio in una campagna di finanziamento di crowdfunding
2018 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele; Giulia, Bedi
Linguistic Style and Crowdfunding: Moving the Current Debate Forward
2019 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Fasano, Francesco
Raccolta di fondi nel Crowdfunding Reward-Based: Il ruolo delle tipologie di prodotto
2020 Cappa, Francesco; Franco, Stefano; Ferrucci, Edoardo; Maiolini, Riccardo
Reward-based crowdfunding and the effect of product and reward typologies
2020 Cappa, Francesco; Franco, Stefano; Ferrucci, Edoardo; Maiolini, Riccardo
Reward-Based Crowdfunding: The role of Product and Reward Types on Backers Intentions to Pledge
2021 Cappa, Francesco; Franco, S.; Ferrucci, Edoardo; Maiolini, Riccardo
“Pledge” me your ears! The role of narratives and narrator experience in explaining crowdfunding success
2021 Cappa, Francesco; Pinelli, Michele; Maiolini, Riccardo; Leone, Maria Isabella
Optimizing Reward-Based Crowdfunding
In corso di stampa Maiolini, Riccardo; Franco, Stefano; Cappa, Francesco; Hayes, Darren
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile