Sfoglia per Autore MAIOLINI, RICCARDO
Decoupling the implementation processes of Corporate Environmental Management in the Danish Hospitality Industry. An Explorative Analysis
2011 Maiolini, Riccardo
La Corporate Entrepreneurship
2015 Costabile, Michele; Maiolini, Riccardo; Prencipe, Andrea; Rullani, Francesco
Da dove nasce l’innovazione sociale? La comunità degli innovatori sociali nel network Ashoka: evidenze empiriche tra regioni e settori
2015 Maiolini, Riccardo; Mongelli, Luca; Rullani, Francesco; Valera, Alessandro
I cluster dell’innovazione sociale in Italia
2016 Mongelli, Luca; Maiolini, Riccardo
Side Dish of Volunteering: Cafeteria Approach to Implement CSR Strategy
2016 Kella, Chintan; Maiolini, Riccardo; Sharma, Ekta; Giustiniano, Luca
L’influenza del linguaggio in una campagna di finanziamento di crowdfunding
2018 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele; Giulia, Bedi
L’innovazione dei modelli di business nella sharing economy: il caso italiano del car sharing
2018 Maiolini, Riccardo; Petti, Elio; Rullani, Francesco
The Impact of Entrepreneurial Narratives in Crowdfunding Campaigns
2018 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele
The Impact of Narrative Style and Entrepreneur’s Experience in Crowdfunding Campaigns
2018 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele
Il crowdfunding e le variabili predittive di successo: il caso Kickstarter
2018 Cappa, Francesco; Maiolini, Riccardo; Leone, Maria Isabella; Pinelli, Michele; Rabbia, Lorenzo
Linguistic Style and Crowdfunding: Moving the Current Debate Forward
2019 Maiolini, Riccardo; Cappa, Francesco; Fasano, Francesco
Raccolta di fondi nel Crowdfunding Reward-Based: Il ruolo delle tipologie di prodotto
2020 Cappa, Francesco; Franco, Stefano; Ferrucci, Edoardo; Maiolini, Riccardo
Reward-based crowdfunding and the effect of product and reward typologies
2020 Cappa, Francesco; Franco, Stefano; Ferrucci, Edoardo; Maiolini, Riccardo
Reward-Based Crowdfunding: The role of Product and Reward Types on Backers Intentions to Pledge
2021 Cappa, Francesco; Franco, S.; Ferrucci, Edoardo; Maiolini, Riccardo
“Pledge” me your ears! The role of narratives and narrator experience in explaining crowdfunding success
2021 Cappa, Francesco; Pinelli, Michele; Maiolini, Riccardo; Leone, Maria Isabella
Optimizing Reward-Based Crowdfunding
2023 Maiolini, Riccardo; Franco, Stefano; Cappa, Francesco; Hayes, Darren
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile